FANDOM

Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Loony M

Derrick Asher, nazywany później Derikku Yamashita (山下  デリック, Yamashita Derikku), był człowiekiem oraz żołnierzem w amerykańskiej armii. Obecnie jest duszą zamieszkującą Soul Society. Bohater opowiadania Coś dziwnego.

Derrick Asher
Rasa Dusza
Urodziny 2 stycznia
Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Wzrost 186 cm
Waga 70 kg
Grupa krwi A
Status profesjonalny
Przynależność Akademia Shinō
Poprzednia przynależność Armia Stanów Zjednoczonych Ameryki
Zawód Kadet Akademii Shinō
Poprzedni zawód Szeregowy
Partner Hana Yamashita
Poprzedni partner Oliver Rowell
Patricia
Bazy operacyjne Budynek Akademii Shinō, Seireitei, Soul Society
Status personalny
Krewni Hana Yamashita (przybrana siostra)
Edukacja Akademia Shinō
Szkoła podstawowa w Riverside
Umiejętności
Pierwsze wystąpienie
Debiuty w opowieściach Coś dziwnego, I.

Wygląd Edytuj

Jest wysokim, dość dobrze zbudowanym młodym mężczyzną. Ma zielone oczy oraz brązowe włosy, które podczas jego pobytu w wojsku są krótko przycięte, jednak gdy mieszka w Soul Society, sięgają mu do karku.

Podczas pobytu w Akademii Shinō nosi typowy mundur kadeta.

Osobowość Edytuj

Został wychowany według standardów z przełomu XIX. i XX. wieku. Jest cichy, spokojny, uprzejmy i honorowy, nigdy nie atakuje niesprowokowany. Od dziecka był outsiderem, który nie mógł w pełni dopasować się do reszty społeczeństwa. Było tak z powodu jego umiejętności widzenia duchów (choć bardzo niewyraźnie). Po wstąpieniu do wojska stał się nieco bardziej bezwzględny, choć nadal przestrzegał pewnych zasad swojego własnego "kodeksu" honorowego, starając się nie robić przykrości innym ludziom.

Historia Edytuj

Urodził się w 1897 roku w okolicach Riverside, gdzie otrzymał właściwe wychowanie i wpojono mu zasady odpowiedniego zachowania się, w szczególności wobec kobiet. Mając 7 lat zrozumiał, że dziwne, jakby zamglone zarysy osób, które widział tylko on, są duszami. Już od dziecka czuł, że różni się znacząco od swoich rówieśników i reszty społeczeństwa; wiedział, że nie jest w stanie zupełnie szczerze żyć z innymi ludźmi, z czym ostatecznie pogodził się w wieku 14 lat i zamknął się w sobie. Niedługo po tym poznał i zakochał się z wzajemnością w Patricii, z którą zaręczył się trzy lata później. W 1915 roku Patricia nagle zachorowała i zmarła, a zrozpaczony Derrick, mając wówczas 18 lat, wstąpił do wojska i trafił z oddziałem na okupowaną przez Stany Zjednoczone Haiti.

Akcja opowiadania Coś dziwnego Edytuj

Derrick pojawia się po raz pierwszy, gdy wyjawia swojemu koledze z wojska, że podczas ostatniego patrolu zobaczył w dżungli kobietę. Kolega - Oliver - nie bierze tego na poważnie, uważając, że Asherowi coś się przywidziało, jednak Derricka nadal to męczy. Decyduje się na samotną nocną eskapadę, przed którą próbuje go powstrzymać Oliver, zawiadamiając porucznika, ale ten zostaje szybko ubezwłasnowolniony przez Ashera.

Głęboko w dżungli znajduje ową kobietę - dziwną dziewczynę w czarnym japońskim ubraniu i z mieczem, jednak ta nie zwraca na niego najmniejszej uwagi, mamrocząc do siebie coś o Hollowie. Zdezorientowany Derrick zadaje ponownie pytanie i ponownie zostaje zignorowany - dziewczyna siada w powietrzu, kładąc swój miecz na kolanach. Zdenerwowany tym Asher woła ją głośno, nazywając wariatką, na co ta w ułamku sekundy przystawia mu ostrze do twarzy. Następnie nieznajoma równie szybko chowa miecz do pochwy, z zaciekawieniem komentując fakt, że Derrick jest w stanie ją zobaczyć.

Nadal zszokowany Derrick wysłuchuje narzekań dziewczyny na przełożonych, którzy wysłali ją w miejsce, gdzie nie może się z nikim porozumieć, po czym pyta z naganą Ashera, czy prowadzi okupację. Młody mężczyzna nie wie, co odpowiedzieć, pytając się jej na wstępie, kim właściwie jest. Jednocześnie zauważa, że zachowanie jego rozmówczyni wskazuje na znacznie większe doświadczenie życiowe, niż na to wygląda, które to odkrycie dodatkowo peszy Derricka.

Relacje Edytuj

Ekwipunek Edytuj

Moce i umiejętności Edytuj

Cytaty Edytuj

Macie dziwne metody wychowawcze...

— Do Bakury Urahary, o Gotei 13.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki