FANDOM

Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Sasha-chan
Tomoko Moto
200px
Rasa Shinigami
Urodziny 1 października
Płeć Kobieta.png Kobieta
Wzrost 160cm.
Waga 55kg.
Grupa krwi 0
Status profesjonalny
Przynależność Gotei 13, Soul Society
Zawód 4 oficer 13. Oddziału
Zespół 13. Oddział
Partner Jūshirō Ukitake, Aki Moto
Bazy operacyjne Soul Society
Status personalny
Krewni Aki Moto (brat bliźniak)

Rie Moto (starsza siostra)

Fujiko Moto (matka, martwa)

Shum Moto (ojciec, martwy)

Edukacja Akademia Shinō
Moce i umiejętności
Shikai Hōō (Feniks)
Pierwsze wystąpienie
Debiuty w opowieściach Siła uczuć (Prolog)

Tomoko Moto (モト智子 Moto Tomoko) jest 4 oficerem 13. Oddziału, tak samo jak jej brat bliźniak. Należy do wysoko postawionej rodziny Moto, ale nie wiadomo czy zalicza się do szlachty. Rodzina i przyjaciele zwracają się do niej Shiroi-chan (白いちゃん Białaska, biała) z racji jej jasnej karnacji i włosów.

WyglądEdytuj

Tomoko ma długie jasny blond włosy, lekko kręcone z grzywką opadająca na prawe oko, sięgające za łopatki (gdy wie, że będzie walczyć, wiąże je w koński ogon, gdyż tak jest jej wygodnie), błękitne oczy oraz jasną karnację. Jak na dziewczynę posiada dość muskularne ciało (co odbija się na jej wadze, czym wcale się nie przejmuje), jest silna i wytrzymała (jeden z jej kolegów w Akademii powiedział jej, że jest twardsza niż najtwardszy głaz). Często można zobaczyć ją z półprzymkniętymi powiekami i neutralnym wyrazem twarzy. Nosi zwykły uniform Shinigami, z jednym wyjątkiem, jej obi jest koloru czerwonego, swoje Zanpakutō nosi po lewej stronie. Na rękach nosi srebrno-białe rękawiczki wyglądające jak bandaże, które odsłaniają palce.

CharakterEdytuj

Tomoko stara się być miła, mimo tego, że była wychowywana po spartańsku (chociaż z dużą dawką miłości). Jest przede wszystkim roztrzepana, spontaniczna a w szczególności uparta, ma swoje zasady, których się trzyma i nic nie zachwieje jej wiary w nie. Potrafi złamać zasady obowiązujące w Gotei 13, przez co parę razy miała kłopoty, jeżeli uważa je za niezgodne z jej zasadami i logicznym myśleniem (była przeciwna egzekucji Rukii, gdyż czuła, że coś tam "śmierdzi"). Gdy musi załatwić jakąś sprawę związaną z Oddziałem, otwiera całkowicie oczy i zaczyna się uśmiechać (sztucznie). Gdy jest zdenerwowana, podczas walki, gdy musi kogoś skarcić lub rozstrzygnąć jakiś spór, przyjmuje wyprostowaną postawę, mówi trochę głośniej niż zwykle, rezygnuje wtedy z miłego tonu, dosadnie cedzi słowa w oficjalnej wersji języka (zwykle używa potocznych zwrotów, wyrażeń i słów). Każde tak wypowiedziane słowo jest jak smagnięcie batem, czego Moto ma świadomość. Każdy oficer (niższej rangi od niej) i szeregowiec boi się jej (ale tylko z jej Oddziału, gdyż innych stara się nie "straszyć"). Uwielbia walkę, ale tylko uczciwą, jest w stanie dobić przeciwnika, jeśli uzna, że jest zagrożeniem dla Soul Society, ale nie jest w stanie skrzywdzić dziecka (nawet lekko drasnąć mieczem), gdyż za bardzo je kocha. Zaraki Kenpachi jest jej dobrym przyjacielem, z racji takiego samego uwielbienia walki i wspólnych imprez (zawsze na urodziny przynosi mu w prezencie kilka butelek sake). Utrzymuje też dobre stosunki z wszystkimi vice-kapitanami oraz oficerami z "jedenastki", gdyż wspólnie często trenują. Nie stara się wszystkich lubić, jest szczera, ale też wszystkich szanuje. Do Yamamoto zwraca się (tak samo jak Kyōraku) nieformalnym zwrotem Yama-jii (dziadek Yama), jest jedna z niewielu osób, które zwracają się do niego nieoficjalnie.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o jej historii, poza tym, że była kiedyś uczennicą Yamamoto. Nie można też dokładnie określić jej wieku, gdyż wygląda na trochę starszą od przeciętnej nastolatki, a bezpośrednie pytania o wiek zbywa stwierdzeniem: "Kobiety nie pyta się o wiek", ale krąży plotka, że jest co najmniej w wieku Byakuyi Kuchiki. Wiadomo tylko, że co roku, w rocznicę śmierci swoich rodziców, wraz z bratem, odwiedzają ich groby i składają na nich kwiaty (Shum i Fujiko Moto byli Shinigami i zginęli na jednej z misji, zaatakowani przez potężne Hollow'y). Ma starszą o kilka lat siostrę Rie Moto, z którą utrzymuje dobre stosunki mimo tego (albo przez to), że nie mieszkają razem. Rie mieszka w pierwszym okręgu zachodniego Rukongai- Junrinan. Aki i Tomoko często ją odwiedzają. Była wraz z rodzeństwem wychowywana w domu (rezydencji?) rodzinnym, aż do śmierci rodziców. Rie była wtedy, na tyle dorosła, że zamieszkała sama w Junrinan, a młodsze rodzeństwo trafiło pod skrzydła Miyako-san (opiekunki ich domu) i Yamamoto, swojego mistrza. Wtedy bliźnięta zapragnęły (jeszcze bardziej niż wcześniej) zostać potężnymi Shinigami, co najmniej tak silnymi jak ich rodzice, żeby zasłużyć na miano vice-kapitana oraz zabić jak największą liczbę Pustych, w ramach zemsty za śmierć rodziców.

Tak też się stało, przez kilka lat trenowali, po czym zdali śpiewająco wstępne egzaminy do Akademii Shinō (dostali się do klasy o podwyższonym poziomie). Tomoko była najlepsza z Hakudy, a kiepska z Kidō zaś jej brat był świetny z Kidō a okropny z Hakudy, obydwoje, mieli też duży potencjał w Zanjutsu i w Hohō, przez co nauczyciele w Akademii śmiali się, że są swoim uzupełnieniem.

Po zakończeniu nauki w Akademii, mieli propozycję żeby wstąpić do 4. 5. 6. i 13. Oddziału. Nie chcieli wstąpić do 6. Oddziału z powodu swojego zachowania (przedstawiciele rodu Kuchiki, słyną ze stoickiego spokoju i powściągliwości, czego bliźniętom brakowało i obawiali się wyrzucenia z Oddziału, a wtedy stanowisko kapitana i vice-kapitana zajmowali Kuchiki). 4. i 5. Oddział przypominały im o rodzicach (którzy byli porucznikami w tych Oddziałach), najlepszą alternatywą wydawał się być 13. Oddział, ale początkowo też mieli opory, przed wstąpieniem do niego, gdyż kapitana nazywali, swego czasu za życia ich rodziców, "wujkiem", ale w końcu zdecydowali się, że tak będzie najlepiej. W dniu wstąpienia do 13. Oddziału (w momencie gdy kapitan wprowadza nowych członków) Ukitake, powiedział rodzeństwu, że podjęli słuszną decyzję, żeby wstąpić do jednego oddziału, gdyż razem są silniejsi, niż w pojedynkę i żeby się nie przejmowali tym, że znają go prywatnie, gdyż będzie ich traktował tak samo jak innych członków Oddziału (co Aki i Tomoko przyjęli z ulgą). W ten dzień obydwoje zostali mianowani 20. oficerem. Z biegiem lat pieli się coraz wyżej i zawsze razem, każde stanowisko było przez nich współdzielone.

FabułaEdytuj

Poznajemy ją gdy, jeszcze na wpół śpiąc, wyleguje się w promieniach słońca wpadających przez okno do jej pokoju, po czym słyszy natrętny głos brata, który bez zbędnych ceregieli po prostu każe jej wstać, z czego nie jest zadowolona i rzuca w niego najsłabszym Kidō Zniszczenia. U Akiego wywołuje to śmiech, po czym rodzeństwo jeszcze przez chwilę się przekomarza, a gdy z ust dziewczyny pada pytanie o powód tej wizyty, chłopak momentalnie poważnieje i wyjawia powód. Okazuje się nim rozkaz od kapitana o pełnej mobilizacji zbrojnej w razie ponownego ataku Vandenreich. Nazwa najeźdźców wywołuje u dziewczyny złość, ale jest ona przytłumiona niemocą, której nawet w walce z nimi, nie mogła się pozbyć. Po wymianie jeszcze dwóch zdań, Aki wychodzi, a Tomoko dopiero po jego wyjściu okazuje swoją złość i frustrację uderzając pięścią w ścianę.

Moce i umiejętnościEdytuj

Mistrzyni walki wręcz: Tomoko jest jedną z najsprawniejszych Shinigami, jeśli chodzi o Hakudę (jest na poziomie kapitańskim), można powiedzieć, że "zakochała się od pierwszego wejrzenia" w tym stylu walki, za czasów Akademii na swoim roku nie miała sobie równych.

Mistrzyni Shunpo: Moto już we wczesnym dzieciństwie, przejawiała swoje zdolności w Shunpo. Będąc nastolatką, potrafiła (na pełnych obrotach) dogonić swoich rodziców, którzy używali połowy swojej szybkości (vice-kapitanowie), podczas gdy jej brat, wlekł się metry za nimi. W Akademii przodowała w Shunpo, w klasie była najlepsza, na roku była ich garstka.

Ekspert walki mieczem: Walka mieczem nie stanowi dla niej problemu, ale też nie jest jej ulubionym sposobem walki, w Akademii wcale się nie przykładała do Zanjutsu, po wstąpieniu do Gotei 13 uznała, że musi się podszkolić, jeśli chce zasłużyć na oficerski stopień (uważała, że mimo swoich zapewnień, Ukitake i tak faworyzował ją i jej brata dlatego, od razu na wstępie dał im tytuł 20. oficera, mimo braku odpowiednich zdolności)

Praktykantka Kidō: Z tym Tomoko miała od zawsze problem, w klasie miała najgorsze oceny, a podczas zajęć praktycznych, zaklęcie podczas wymawiania inkantacji potrafiło wybuchnąć jej w twarz co zwykle kończyło się, karceniem przez nauczycieli (mówili jej, żeby bardziej się skupiała i trenowała po lekcjach), lub odesłaniem do budynku Akademii, żeby nie tworzyła zagrożenia dla siebie i innych uczniów.

Przenikliwy intelekt: Moto będąc w Akademii udawała lekkoducha, ale już wtedy, niektórzy nauczyciele wyczuli jej zdolności intelektualne. Tomoko, z mowy ciała, sposobu mówienia i paru ataków potrafi wychwycić schemat walki przeciwnika, jego uczucia oraz siłę fizyczną. Zna się też na ludziach, potrafi wykryć, gdy ktoś jest samotny, lub zdołowany, potrafi wychwycić, gdy ktoś kłamie lub nie mówi całej prawdy (chociaż nigdy nie jest tego pewna w 100% i często brak jej dowodów, żeby kogoś oskarżyć).

ZanpakutōEdytuj

Hōō (鳳凰 Feniks) w zapieczętowanej formie jest to wakizashi, ma prostokątną, złotą tsubę, w każdym jej rogu znajduje się mała czerwona plamka, a pośrodku jest jedna duża z której "wychodzi" brązowa rękojeść (plamek jest w sumie pięć).

  • Shikai: Uwalniane jest słowem "Zatop" (シンク Shinku).

CiekawostkiEdytuj

  • Jej Zanpakutō mimo nazwy (Hōō- Feniks kojarzy się z ogniem) jest typu wodnego.
  • Przyjaźniła się z Ginem Ichmaru, gdy był jeszcze kapitanem (od początku wiedziała, że był potrójnym agentem, gdyż kiedyś zwierzył jej się, że nienawidzi Aizena i pragnie go zabić).
  • Cała trójka rodzeństwa Moto mieszka oddzielnie.[[Kategoria: ]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki